counter create hit

مطالب مرتبط:
رونمایی از خودروی فرمول 1 ردبول در فصل 2018

رونمایی از خودروی فرمول 1 ردبول در فصل 2018

تیم فرمول 2 ردبول ریسینگ جدیدترین تیمی است که از خودروی مسابقه ای جدید خود برای فصل 2018 این مسابقات رونمایی می کند؛ اما درحالی که پکیج آئرودینامیک و فرم کلی خودرو مرحله نهایی توسعه را طی کرده اما پوشش بکار رفته روی بدنه در فصل پی ...

لذت یک روز خوب با آستون مارتین DB11 ولانته 2018

لذت یک روز خوب با آستون مارتین DB11 ولانته 2018

فرقی ندارد که سوار یک خودروی روباز قدیمی باشید یا یک خودروی اسپرت مدرن؛ حس سوار شدن بر خودروی کانورتیبل در هر دو حالت بسیار زیباست. سواری گرفتن از آستون مارتین DB11 ولانته جدید نیز یک چنین حس خوشایندی را در دل سرنشینان خود ایجاد می نمای ...

درگ هیولاها: اسکالید 800 اسبی در برابر کامارو ZL1

درگ هیولاها: اسکالید 800 اسبی در برابر کامارو ZL1

در ابتدای بحث یک موضوع کاملاً واضح را با شما در میان می گذاریم: اگر پول کافی برای هر چیزی خرج کنید سریع خواهد بود. به یاد داشته باشید، گفته ما به این معنی نیست که پرفورمنس فوق العاده کادیلاک اسکالید در این ویدئو را نادیده بگیریم؛ و البته ...

حضور لامبورگینی با اوراکان پرفورمانته اسپایدر در نمایشگاه ژنو

حضور لامبورگینی با اوراکان پرفورمانته اسپایدر در نمایشگاه ژنو

دقیقاً یک سال پیش در نمایشگاه ژنو، لامبورگینی رسماً مدل اوراکان پرفورمانته را رونمایی کرد. حال امسال در همان نمایشگاه، نسخهٔ روباز یا اسپایدر این سوپراسپرت عملکردی را معرفی کرده است. اوراکان پرفورمانته اسپایدر دقیقاً از همان ویژگی هایی برخوردا ...

بررسی فورد F-150 رپتور 2018، تجسم کامل یک غول بیابانی

بررسی فورد F-150 رپتور 2018، تجسم کامل یک غول بیابانی

شاید برخی بریتانیایی ها نام فورد F-150 را نشنیده باشند و البته هم نمی توان این افراد را بازخواست کرد چرا که این پیکاپ فوق العاده محبوب اصلاً در این کشور عرضه نشده و احتمالاً هرگز هم در این بازار عرضه نخواهد شد؛ اما در آمریکا اوضاع کاملاً ...

بالاخره تکلیف خودروهای مانده در گمرک مشخص شد!

مطلب بالاخره تکلیف خودروهای مانده در گمرک مشخص شد! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ تکلیف خودروهای مانده در گمرک تعیین شد. هیات وزیران برای مشخص کر ...

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

در آخرین جمعهٔ سال 1396، قسمت دیگری از سری مطالب مهم ترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم حضور شما مخاطبین عزیز می کنیم. ان شاءالله سال آینده نیز همچنان هر جمعه با این سری مطالب در خدمت شما خواهیم بود. با ما همراه باشید. 3.1 این میزان ز ...

رنو کجار آرمور لوکس با طعم آب شور!

رنو کجار آرمور لوکس با طعم آب شور!

آن روزها را که فورد نسخه های سفارشی Bauer از اکسپلورر و اکسپدیشن را عرضه می کرد به یاد دارید؟ خب ما از آن زمان تاکنون خودروهای سفارشی مد آمریکایی را ندیده ایم اما این روش هنوز هم در اروپا زنده بوده و ادامه دارد. در اروپا نسخه های سفار ...

اسپرت و صمیمی با پورشه 911 کاررا 4 GTS

اسپرت و صمیمی با پورشه 911 کاررا 4 GTS

اگر سری به وبسایت شرکت خودروسازی پورشه بزنید، در حدود 23 نسخه از انواع 911 آماده فروش هستند که بهای آنها از 92150 دلار برای کاررا شروع شده و به 294,250 دلار برای مدل GT2 RS ختم می شود. انواع و اقسام آپشن ها نیز وجود دارد که بر قیمت ...

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

مهم ترین اعداد خودرویی هفته

بیشتر از یک سال است که جمعهٔ هر هفته با سری مطالب مهم ترین اعداد خودرویی هفته همراه شما هستیم و حال امروز هم در نخستین آدینهٔ سال 1397 با شصتمین قسمت از این سری مطالب در خدمت شما هستیم. 5 این تعداد محصولات جدید فورد است که به زودی طی رو ...

جنگ دیفرانسیل ها! آئودی RS5 کوپه در برابر ب ام و M4

جنگ دیفرانسیل ها! آئودی RS5 کوپه در برابر ب ام و M4

به نظر می رسد این روزها جنگ ژرمن ها با یکدیگر تمامی ندارد. تنها همین چند روز پیش بود که نسل جدید ب ام و M5 در برابر مرسدس-ای ام جی E63 S قرار گرفت و البته قبل از آن نیز ب ام و 740e در مسابقه درگ با مرسدس S450 شرکت کرده بود. جدیدتر ...

همراه با هیولای نوردشلایف: بررسی مرسدس-ای ام جی GT R

همراه با هیولای نوردشلایف: بررسی مرسدس-ای ام جی GT R

مرسدس-AMG همواره سازنده برترین خودروها چه در بحث اشرافیت و چه در بحث پرفورمنس بوده است و یکی از این سلاح های جنگی، GT R است که در نوربرگ رینگ توسعه یافته… جدای از توانایی های بالا در ثبت لپ تایم های برجسته، مزیت داشتن راننده ...

برای داشتن اوقاتی خوش چند اسب نیاز دارید؟!

برای داشتن اوقاتی خوش چند اسب نیاز دارید؟!

به لطف خودروهایی همچون داج چلنجر و چارجر SRT هلکت، دست یافتن به یک خودروی بسیار قوی کاملاً سهل تر از هر زمان دیگری است. اگرچه رام بودن 707 اسب زیر پای راستتان کاملاً جذاب است اما احتمالاً خودرویی کم توان تر برای استفاده روزمره انتخاب بهت ...

جنگ تعرفه ای آمریکا و چین و تأثیر مخرب آن روی ژرمن ها

جنگ تعرفه ای آمریکا و چین و تأثیر مخرب آن روی ژرمن ها

جنگ تعرفه ای آمریکا با چین بالا گرفته و به نظر می رسد این مسئله می تواند تأثیر پررنگی روی خودروسازان آلمانی همچون مرسدس و ب ام و داشته باشد. اگرچه این موضوع عجیب به نظر می رسد اما ژرمن ها هم می توانند وارد این مسئله شوند زیرا هر دو خودروساز ...

دود بسیار عالی قطر!

دود عالی مســتدام!

کرمانشاه, شیراز, اراک, مشهد, اصفهان, تبریز, اهواز و تهران نیز تفاوت نه جاده ها از شهر در رزرو. مینی بوس است. تاکسی و مسافر حمل و نقل شخصی استفاده می شود. اما در کنار آلودگی هوا riedhammer است. جان و مال مردم آن نیز نشان دهنده این استان است. اما تلاش های ده سال گذشته, دسته خارج کردن خودروهای فرسوده راه به جایی نبرده، چون قرار بود با پایان برنامه پنجم مشکل خودروهای فرسوده نیز حل شود، اما در خوشبینانه‌ترین حالت هنوز 50 درصداز خودروی‌های فرسوده در معابر کشور دود به دل شهروندان می‌کنند. آمارهای متفاوتی از تعداد خودروهای فرسوده در این چند سال از زبان مسئولان شنیده شده و می‌شود؛ از عدد شش میلیون خودروی فرسوده که احمد دنیامالی، عضو پیشین شورای شهر تهران به آن اشاره کرده تا آمار یک میلیون و 250هزار خودروی فرسوده که از سوی حمیدرضا فولادگر، نماینده مجلس مطرح شد‌. فارغ از این آمار‌های متناقض، ‌باید به مشکلاتی که سبب نامناسب بودن این روند شده پرداخت‌‌، از کمبود منابع مالی و سیاست‌های اشتباه بگیرید تا نبود متولی واحد و ‌برنامه منسجم و مناسب نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده. در این میان، اما تصویب لایحه هوای پاک شاید بتواند قفل معضل خودروهای فرسوده را باز کند، مصوبه‌ای که براساس یکی از بندهای آن خرید و فروش و تردد خودروهای فرسوده به واسطه اهرم‌های قوی قانونی ممنوع شده است. بن‌بست فرسودگی حدود یک دهه از طرح خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل می گذرد. طبق این طرح قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی خودروهای فرسوده از رده خارج شود، اما با اتمام برنامه پنجم توسعه کمتر از 50درصد خودروهای فرسوده از رده خارج شدند. اعطای تسهیلات با سود کم به متقاضیان از رده‌خارج کردن خودروهای فرسوده یکی‌از راهکارهای خروج خودروهای فرسوده است. برای سهولت این روند باید بانک‌ها وام‌هایی با سود کم را در اختیار متقاضیان خودرو قرار دهند، چون عمده این خودروها در اختیار اقشاری است که درآمد چندانی ندارند و معمولا جزو دهک‌های متوسط و پایین جامعه هستند. این موضوعی است که مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به آن اشاره می‌کند و می‌ افزاید: مهم‌ترین مشکلی که در ارتباط با تعویض خودروها داریم همین تامین منابع مالی است که وقتی دولت اعتباری ندارد از بانک‌ها درخواست می‌کند و بانک‌ها به واسطه طلب وثیقه‌های سنگین عملا باعث به بن‌بست رسیدن در این مرحله می‌شوند. او از رایزنی برای استفاده از صندوق ملی حرف می‌زند و معتقد است تا به حال کارکرد خاصی از این صندوق مشاهده نشده است. تجریشی می‌گوید: یکی از کارکردهای این صندوق ‌ تامین منابع مالی برای پروژه‌های زیست محیطی است که می‌تواند اثرات آنی داشته باشد. این صندوق می‌تواند وام‌هایی بدهد که بتوانیم بسیاری از مشکلات زیست محیطی از جمله خودروهای فرسوده را با آن پوشش دهیم. معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده می‌گوید: ما سالانه بیش از 300 هزار خودرو اسقاط می‌کنیم، اما از آن سو بیش از یک میلیون خودرو اضافه می‌شود و هیچ مدیریتی نمی‌تواند پاسخگوی تبعات این چرخه باشد.این درحالی است که کارشناسان تاکید می‌کنند با توجه به کیفیت نامناسب خودرو و موتورسیکلت‌ و قطعات به کار رفته در آنها خیلی از این وسایل نقلیه نو نیز بعد از چند ماه یا چند سال به اندازه خودروهای فرسوده تولید آلودگی می‌کنند. تجریشی در ارتباط با نقش این خودروها در زندگی مردم معتقد است یکی از راه‌حل‌های این مشکل حساسیت‌زایی افکار عمومی در این زمینه است. او می‌گوید: در زمینه آب، افکار عمومی حساسیت ویژه‌ای به خرج می‌دهد. به همین علت باید مردم را نسبت به خودروهای فرسوده نیز‌ حساس کنیم تا به پیامدهای ناشی از این مشکلات آشنا شوند. سیاست‌های فرسوده مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس هم آمار دیگری از خودروهای فرسوده اعلام می‌کند. او با اشاره به وجود یک میلیون و 500 هزار خودروی فرسوده در ایران می‌گوید:‌ وجود متولیان متعدد باعث شده روند نوسازی خودروهای فرسوده با کندی پیش رود و در واقع مشکل خودروهای فرسوده متولی واحدی ندارد. او تعلل در نوسازی خودروهای فرسوده را حاصل سیاست‌های اشتباه و طرح‌های ناکارآمد می‌داند و  می‌گوید: متاسفانه بانک‌ها همکاری مناسبی را با دیگر دستگاه‌ها نداشته و در پرداخت تسهیلات نوسازی تعلل می کنند. در این رابطه نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری مناسبی را با هم داشته و بانک‌ها تسهیلات ‌ با نرخ پایین را به صاحبان خودروهای فرسوده اختصاص دهند تا بتوان طی یک برنامه چهار تا پنج ساله نوسازی خودروهای فرسوده را تحقق بخشید. نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تردد یکهزار مینی‌بوس فرسوده و سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران انتقاد می کند و می‌گوید: بیش از 10 درصد خودروهای پایتخت فرسوده هستند و به صورت جدی نیاز است در جهت نوسازی آنها اقدام کرد. خودروهای فرسوده و مشکل فرهنگی آخرین آمار به گواه اطلاعات پلیس راهور ناجا‌ از وجود سه میلیون و 800 هزار خودروی پلاک تهران در پایتخت حکایت دارد. این در حالی است که حدود 20 درصد خودروهای پلاک شهرستان هم طی شبانه‌روز در شهر تهران تردد می‌کنند. از این تعداد خودروهای پلاک تهران ‌حدود 280 هزار خودروی کاربراتوری است و نزدیک به یکصد هزار خودروی فرسوده. نواب حسینی‌منش، دبیر معاینه فنی کلانشهرهای کشور نیز معتقد است 32 درصد آلودگی هوای تهران به علت عبور و مرور خودروهای فرسوده است. او  می‌گوید: در صورتی که بتوان این خودروهای آلاینده را نوسازی کرد، بخش مهمی ‌از آلودگی هوای شهر تهران و خسارات ناشی از آن که سالانه حدود 30 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، حل خواهد شد. حسینی‌منش معتقد است سیاست‌های تشویقی و اعمال نظرهای تنبیهی در کشورمان پاسخگو نیست. او  می‌گوید: در کشورهای پیشرفته، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، با توجه به سن خودرو، بیمه آن و هزینه‌های عوارض، در حال افزایش است. یکی از دلایل ناموفق بودن این امر در ایران به این موضوع برمی‌گردد که خودرو معمولا در اکثر نقاط دنیا، به عنوان یک کالای مصرفی شناخته می‌شود، اما در ایران اغلب به آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند بنابراین تعویض آن بسختی انجام می‌شود. دبیر معاینه فنی کلانشهرهای کشور با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک می‌گوید: در این قانون قید شده است خرید و فروش خودرو، اخذ بیمه شخص ثالث و دادن معاینه فنی به این خودروها ممنوع است. این قانون تاثیر بسیاری دارد و کمک بسیاری خواهد کرد به تغییر نوع نگاه به خودروها از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی. با توجه به گفته‌های کارشناسان باید تاکید کرد عزمی جدی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و بازگرداندن آسمان آبی به کلانشهرها وجود ندارد، زیرا اگر غیر از این بود مسئولان به جای درنظر گرفتن تسهیلات ویژه برای خودروسازان و کمک به آنها تسهیلاتی در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار می‌دادند تا آنها بدون‌ غم نان برای نوسازی خودرویشان قدم بردارند.