counter create hit

مطالب مرتبط:

محور قرار دادن "معنویت" ، "بصیرت دینی" و" روحیه جهادی و انقلابی" در تمامی برنامه های نمایندگی

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه "معنویت" ، "بصیرت دینی" و" روحیه جهادی و انقلابی" محور تمامی برنامه های مجموعه نمایندگی می باشد، گفت:امروز در برابر حجم عظیم توطئه و هجمه های جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی، به تقویت هرچه بهترو بیشتر این ...

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه با اصحاب رسانه

شانا _ گروه عكس: محمدباقر نوبخت، امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردين ماه) در نشست با اصحاب رسانه به عوامل بي ثباتي بازار ارز در مدت اخير اشاره كرد و گفت: بازار ارز همانند همه بازارها از دو سوي عرضه و تقاضا تشكيل مي شود كه عرضه ما از دو محل است، نخست درآمد نفتي كه ...

نیکولاس کیج می تواند یک جوکر عالی باشد؟

نیکولاس کیج (Nicolas Cage) فکر می کند که می تواند به خوبی نقش شخصیت جوکر (Joker) را ایفا کند. کیج تاکنون ماجراهای خیلی زیادی را با فیلم های براساس کتاب های مصور داشته است. ...

بیژن امکانیان بازیگر «پدر» شد

بیژن امکانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون به سریال «پدر» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی پیوست.

اصفهان| کویر مرنجاب از گذشته تا امروز؛ سرنوشت مرد گمشده در کویر همچنان نامعلوم هست + فیلم

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کویر در ایران و در جهان یکی از مکان های گردشگری است که مسافران و گردشگران زیادی خواهان عزیمت به آن می باشند. جذابیت هایی که آدمی را محصور خود می کند و در برنامه های عزیمت بی شک کویر را می گنجاند. یکی از ...

روش های ست کردن کوسن و پرده

یکی از دغدغه های خانم ها در چیدمان منزلشان انتخاب پرده ای مناسب است. به دلیل مهم بودن کف، سقف و دیوارها پرده ها با توجه به فضایی که نصب می شوند با دکوراسیون و چیدمان منزلمان ارتباط مستقیم دارند. پیشنهاد ما برای شما انتخاب عنصری است که بتواند هارمونی بیشتری را ...

گفت وگویی منتشرنشده با زنده یاد «بهرام زند»

در سریال «جنگجویان کوهستان» فقط یک خلاصه داستان هفت صفحه ای داشتیم و باید خودمان دیالوگ می نوشتیم! تمام توانم را برای دوبله کارتون «بچه های مدرسه والت» صرف کردم تفاوت دوبله امروز و آن روزها از زمین تا آسمان است ...

چرا «نوید محمدزاده» داوری جشنواره را نپذیرفت؟ + عکس

در نشست خبری رضا میرکریمی (دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر) نوید محمدزاده همراه با ویرا لانگروفا (مدرس سینما) از جمهوری چک، بَرمک اکرم (کارگردان) از افغانستان بعنوان داور بخش فیلم های اول اعلام شد. بعد از ساعاتی از انتشار این خبر نوید محمدزاده در صفحه اینستاگرام ...

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«فِراری» ساخته داود نژاد، احتمالا متفاوت ترین فیلم روی پرده است، داستان دختری که به دنبال رویاهایش در شهر می چرخد و با جامعه ای پر مخاطره مواجه می شود. ...

تیپ مردانه نیمه کلاسیک «بوراک اوزچیويت»

بوراک اوزچیویت ستاره ی معروف ترکیه به دلیل ایفای نقش های موفقیت آمیز در سریال هایی همچون عشق غیرممکن و حریم سلطان در خاورمیانه به محبوبیت دست یافته است. او سعی می کند تا در هر شرایطی خوش استایل باشد. لباس های انتخابی او شیک و در عین حال نیمه کلاسیک هستند. ...

فراخوان اجرای آثار نمایشی در تماشاخانه سرو

گروه هنرهای نمایشی روایت فتح برای اجرای آثارنمایشی در «تماشاخانه سرو» فراخوان منتشرکرد.

کارگردان «پرواز به تاریکی»: برای دشمنی با دولت، تئاتر را دستاویز قرار ندهید

افشین هاشمی در واکنش به اعتراض یک کانال تلگرامی نسبت به تیزر نمایش «پرواز به تاریکی» در نامه ای سرگشاده نوشت: «برای دشمنی تان با دولت یا هر کس دیگری که ما نمی دانیم، تئاتر را دستاویز قرار ندهید.» ...

حضور 2 فیلمساز ایرانی در بخش اصلی جشنواره کن 2018

اصغر فرهادی و جعفر پناهی در بخش اصلی رقابتی فیلم دارند.

وعده اشتغالزایی نوبخت در سال ۹۷

محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد و مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد، اظهار داشت: رشد اقتصادی از برنامه های راهبردی دولت است و برنامه میان مدت برنامه ششم برای سال ۹۷ است. ...

منتخب برترین های فوتبال اروپا از نگاه فوتبال ۱۲۰!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در “آیتم ترین ها” نگاهی به برترین های فوتبال اروپا در هفته ی گذشته پرداخته است. بهترین گل ها، پاس گل ها، واکنش های دروازبان ها و سایر حرکات جالب در این آیتم قرار گرفته است. پارس فوتبال شما را به تما ...

آقای بازیگر: به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم

بازیگر سریال “همسران” گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.