counter create hit

مطالب مرتبط:

خبرهای غیر رسمی از پیدا شدن لاشه هواپیما/ اعزام پهپاد به محل حادثه

احتمال سقوط هواپیمای یاسوج در نقطه‌ای دیگر غیر از پادنا نماینده مردم سمیرم به تشریح آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای ATR پرداخت و از احتمال سقوط آن در نقطه ای غیر از پادنا در سمیرم خبر داد.اصغر سلیمی با اشاره به شرایط بد جوی گفت: مت ...

برگزاری اختتامیه نمایشگاه عکس صلح، کودک، جام جهانی

برگزاری اختتامیه نمایشگاه عکس صلح، کودک، جام جهانی

جشن اختتامیه نمایشگاه عکس صلح، کودک، جام جهانی روز جمعه برگزار میشود به گزارش شمانیوز: جشن اختتامیه نمایشگاه عکس صلح، کودک، جام جهانی جمعه 4 اسفندماه 1396 ساعت 18 درسالن اجتماعات مجموعه گردشگری لقانطه - باغ موزه قصر با حمایت معنوی استاد جمشید ...

حمید فرخ نژاد و طناز طباطبایی نوروز ۹۷ با «بی حساب» به سینما می آیند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «بی حساب» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از گزینه‌های نوروز 97 سینما است. اين فيلم دومین تجربه سینمایی مصطفی احمدی پس از فیلم «نزدیک‌تر»است که تجربه‌ای متفاوت در گونه کمدی محسوب می‌شود. ...

«قضیه فیل و فنجان» منتشر شد

«قضیه فیل و فنجان» منتشر شد

«قضیه فیل و فنجان» کتابی علمی از نورالدین زرین‌کلک است که ...

برپایی نمایشگاه موضوعی  ویژه  شهادت حضرت فاطمه(س)

برپایی نمایشگاه موضوعی ویژه شهادت حضرت فاطمه(س)

نمایشگاه موضوعی کتاب شهادت حضرت فاطمه (س) در کتابخانه عمومی حسینیه ار ...

ماجرای اهدای چفیه شهید مدافع حرم به حاتمی کیا +عکس

ماجرای اهدای چفیه شهید مدافع حرم به حاتمی کیا +عکس

به گزارش مشرق، مراسم تجلیل خانواده شهدا از ابراهیم حاتمی کیا با عنوان «حنجره سرخ» به پاس ساخت فیلم سینمایی «به وقت شام» با حضور جمعی از خانواده های شهدا و شهدای مدافع حرم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.در این مراسم جمعی از خانواده شهدا از زحمات ابراهیم ...

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان با انتشار عکس ساعد سهیلی در اینستاگرام، تولد او را تبریک گفت. این کارگردان در توصیف سهیلی نوشت: «ساعد عزیز، پسر محجوب و سربه‌زیر و بی‌حاشیه‌ و بی‌ادعای سینمای ایران. تولدت مبارک برادر.» ...

فیلم های تلویزیون در روز شهادت حضرت زهرا(س)

فیلم های تلویزیون در روز شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش جهان نیوز به نقل از روابط عمومی صدا وسیما، فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان، سه شنبه (۱ اسفند ماه) ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: احترام السادات و فروغ خانم دو پیرزن هستند که در همسایگی ...

وجه برجسته خطبه فدک چیست؟

جهان نیوز - دکتر محمد لطفی زاده: شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را تسلیت عرض می کنیم. یکی از وظایف مُهم ما پیروان آن بانوی بزرگوار این است که آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهیم. وقتی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل شده که (فی اِبنَة رسول ال ...

کوچکترین سوره قرآن، بزرگترین هدیه الهی است

به گزارش مشرق، منظومه‌ای از گل‌واژه‌های نیک زیستن و مجموعه‌ای از فضایل انسانی در مکتب فاطمه(س) است که در هسته مرکزی آن پیامبر قرار گرفته است و فرزندان معصومش، اقمار این منظومه‌اند. جهان امروز به همان مقدار نیازمند به ...

زندگینامه حضرت فاطمه (س)

زندگینامه حضرت فاطمه (س)

همزمان با ایام فاطمیه دوم و فرارسیدن روز شهادت حضرت زهرا (س)، شرح مختصری از زندگینامه این حضرت را در اینجا بخوانید. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بی تردید در میان زنان و بانوان اسلام، حضرت زهرا (س) سرآمد و از محبوبترین چهره‌های دینی، فر ...

معرفی بدترین بازیگران سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نويسندگان و منتقدان سينمايي همراه با نويسندگان همشهري جوان بدترين‌هاي جشنواره سي وششم را انتخاب كردند. طبق آراي به دست آمده از مجموع نظر سنجي انجام شده، نيكي كريمي براي بازي در فيلم «كاميون» عنوان بدترين بازيگر زن جشنواره ...

جشن تصویر با بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر

جشن تصویر با بهترین فیلم مردمی جشنواره فجر

خبرگزاری ایسنا به نقل از دبیرخانه «تصویر سال»: از چهارشنبه، دوم اسفند ۱۳۹۶ پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.    در ...

واکنش وزارت ارشاد به برپایی نمایشگاه خواننده آکادمی گوگوش + عکس

واکنش وزارت ارشاد به برپایی نمایشگاه خواننده آکادمی گوگوش + عکس

مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت: این خانم را نمی‌شناسم اما قطعاً با پیشنه‌ای که دارد،‌ مجوز فعالیت هنری در داخل کشور ندارد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگز ...

افتتاح جشن «تصویر سال» با اکران «مغزهای کوچک زنگ زده»

به گزارش ایلنا، از چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۶ پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در همین روز، جشنواره «فیلم تصویر» نیز ساعت ...

نمایشگاه استانی کتاب به سیستان و بلوچستان رسید

نمایشگاه استانی کتاب به سیستان و بلوچستان رسید

سیصد و پنجاه پنجمین نمایشگاه کتاب استانی با نمایش 51 هزار و 6 ...

دبیر جشنواره فجر: وظیفه ام را در حفظ استقلال رای داوران انجام دادم

دبیر جشنواره فجر: وظیفه ام را در حفظ استقلال رای داوران انجام دادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و ششمین دور جشنواره فیلم فجر با انتشار توییتی پاسخ انتقاداتی که به آرا هیات داوران وارد شده است را داد. دبیر جشنواره فجر نوشت: «به عنوان دبير جشنواره ...

ادیب الممالک فراهانی؛ از شاعری در مداحیِ قوی دستان تا پیوستن به صف استبدادستیزان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ ادیب الممالک فراهانی در زمره چیره دست‌ترین سخن سرایان سده‌های اخیر تاریخ ادبی ایران است. میرزا صادق ادیب الممالک در روز چهاردهم محرم ۱۲۷۷ ه.ش در روستای گازران از بلوک فراهان اراک متولد شد. ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

به گزارش چیزی. یک روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمیکیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش اخبار سرگئی توجیه و به بالاترین حد ممکن است. ماده چسبنده و لزج است که کلمات خود را بسیار مهم برای کمتر کسی به خود زحمت داد او در این, در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه کدورت ها از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "زباله" به عنوان تعریف شده در زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل است ؟ هیچ کس نمی داند که آخرین فیلم ابراهیم حاتمیکیا مانند 2 اثر نمی خانه سابق موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی‌کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع‌مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می‌داند؟ آیا این نخستین‌بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی‌کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم‌بندی‌های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی‌کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان‌ساز کرده است. بیشتر بخوانید: آقا ابراهیم! مرحبا به شرفت فیلم/ تعریف افخمی از فیلم به وقت شام و لاتاری حاتمی‌کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به‌جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه‌گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته‌اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان‌هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش‌هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می‌کشاند و هشداری به آینده پیش رو می‌دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش‌های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می‌گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه‌های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه‌ای» تا مساله‌ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش‌های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به‌جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش‌های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می‌کند و با کوباندن «ارزش‌ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می‌دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده‌آل‌های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می‌کنند. آنها نقد می‌کنند، هشدار می‌دهند، حتی گروگان (شاهد) می‌گیرند اما هیچ تیشه‌ای به ریشه گذشته نمی‌زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده»‌ای را تصویر می‌کنند که در آن ارزش‌های به‌جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود، نسبت محافظی که به اختیار می‌خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می‌خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش‌زمینه‌ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی‌کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب‌هایش بپردازیم. حاتمی‌کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می‌گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی‌ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می‌پرداخته و حالا می‌گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می‌کند و این دقیقا همان تناقض پرسش‌برانگیزی است که حاتمی‌کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می‌کند و حتی گزنده‌ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می‌کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه‌ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می‌دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می‌گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می‌کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی‌کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می‌کند، آنها نقد می‌کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش‌ها بی‌اعتبار شوند اما حاتمی‌کیا نقد می‌کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش‌ها بی‌اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش‌ها می‌زنند، «حکومتی» بودن نشانه‌ای از تقید به ارزش‌هاست، پس حتی در دولتی‌ترین فیلم‌های‌شان سعی را بر آن می‌گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می‌خواهند ارزش‌ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی‌کند، چرا که آنان نقد می‌کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش‌ها به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می‌گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی‌کیا می‌تواند تقسیم‌بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف‌تر و روشن‌تر از گذشته کند، آنها که نقد می‌کنند تا ارزش‌های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می‌کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم‌بندی سینمایی را می‌توان به غالب تقسیم‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می‌کنند خود را با انتقادات‌شان اعتبار ببخشند و آنچه می‌تواند ممیزه‌ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.