counter create hit

مطالب مرتبط:

اختلاف با هند درباره میدان گازی «فرزاد بی» برطرف شد

وزیر نفت، واردات نفت هند از ایران و توسعه میدان گازی فرزاد بی را ۲ محور مورد مذاکره با همتای هندی خود عنوان کرد و گفت:اختلاف بین ایران و هند بر سر توسعه میدان گازی «فرزاد بی» برطرف شده است. ...

ترافیک در جاده کندوان نیمه سنگین است

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت که ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان نیمه سنگین است.

شرایط جدید تامین ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران

متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

روحانی به «الهام علی اف» تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب مجدد آقای "الهام علیف" به عنوان رئیس جمهوری آذربایجان، تاکید کرد که روند گسترش مناسبات دوستانه و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با تداوم مساعی جمیله مسئولین دو کشور همچنان با قوت ادامه خواهد یافت. ...

پلمپ صرافی های فاقد مجوز از بانک مرکزی

سخنگوی ناجا از پلمپ صرافی های فاقد مجوز از بانک مرکزی خبر داد.

رکورد قیمت طلای جهانی شکسته شد

رکورد قیمت طلای جهانی شکسته شد

به گزارش جهان نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور پس از افزایشی که در چهار روز معامله گذشته داشت، روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۰.۷۰ دلار رسید.   در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۴.۵ دلار ر ...

یورو ۲۰ تومان گران شد

بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۱۵ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش و نرخ ۱۵ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ همچنین نرخ ۹ ارز مانند دلار نیز ثابت ماند. ...

جزئیات محدودیت  ترافیکی جاده ها تا یکشنبه آینده

جزئیات محدودیت ترافیکی جاده ها تا یکشنبه آینده

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای جزئیات محدودیت تردد در جاده های کشور تا روز یکشنبه 26 فروردین ماه را اعلام کرد.

شرط مهم و لازم برای فعالیت ارزی صرافی ها

شرط مهم و لازم برای فعالیت ارزی صرافی ها

به گزارش جهان نیوز، سردار سعید منتظرالمهدی افزود: بدیهی است پلیس نسبت به پلمب تمام صرافی هایی که فاقد مجوز از بانک مرکزی باشند اقدام می کند.   چندی پیش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت اعلام کرده بود که نیروی انتظامی تهران بزرگ در راستای افزایش امنیت اق ...

جایزه بهترین فیلم اول در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود

امسال برای نخستین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه ای به فیلم های اول اهدا می شود که داوران این بخش شامل ۲ سینماگر خارجی و یک ایرانی خواهد بود.

قطر برای خروج از بحران مالی اوراق قرضه فروخت

پس از آنکه روز گذشته عربستان ۱۱ هزار میلیارد دلار برای کسری بودجه این کشور اقدام به فروش اوراق قرضه کرد، این بار قطر یکی دیگر از کشور های عربی نیز اوراق قرضه فروخت. ...

بازار طلا در انتظار ارزانی

محمد کشتی آرای اظهار کرد: امروز با توجه به وفات بازار بزرگ تهران تعطیل بود، اما از دیروز با توجه به تنش های سیاسی خاورمیانه و منطقه شاهد افزایش قیمت اونس جهانی طلا بوده ایم. ...

بازار طلا در انتظار ارزانی

عضو هیات رییسه اتحادیه فروشندگان طلا از کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر گفت و پیش بینی کرد تا رسیدن به نقطه تعادل این کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

اعلام چگونگی ثبت نام متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک

اطلاعیه شماره دو سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک جدید منتشر شد.

گفت وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره سوریه

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا تلفنی درباره سوریه گفت وگو کردند.

ترافیک در محور هراز و چالوس

پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و کرج -چالوس سنگین است.

این هواپیما در ناوگان هوایی کشور

هواپیماهای زمین گیر در ناوگان هوایی کشور

زمان آمار نشان می دهد که شرکت های هواپیمایی, عکس در مورد خانه معمولا انجام آنها به دلایل مختلف از جمله ناتوانی کامل یا مناسب به جریان اصلاحات است. در این سال درست است. کارشناسان متوسط ساعت پرواز هواپیما به ایران برای ۵ دقیقه اعلام کرد در این شرایط تعمیر هواپیما در دسترس به جای خرید یک بلوک هواپیما جدید تمرکز می کنند.   در صنعت حمل و نقل ایران به ندرت اتفاق می افتد.; راه آهن و یا دریا. هنگامی که بحث در مورد تصادف اتفاق می افتد اگر در حمل و نقل در جاده ها است. هر یک با توجه به موقعیت و مسئولیت زیرا این یکی می گوید: جاده خراب است دیگر ماشین گفت که یک عامل در حوادث پیش رو نیز به رانندگان مجرم می دانند.   در ضمن اگر یک هواپیما سقوط اتفاق می افتد اغلب در حمله به ناوگان هوایی کشور نشانه می رود و پیری هواپیما, دلیل اصلی حادثه از جنگ است. بنابراین نتیجه نهایی این است که تعداد زیادی هواپیما خرید های جدید است. اما هیچ سرودهای بودن حمل و نقل در ایران فقط به این دلیل از کار بالای هواپیماهاست و با ورود هواپیماهای صفرکیلومتر، ماجرا حل می‌شود؟   آمار زمین‌گیرها آمارها نشان می‌دهد صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران حدود ۲۵۰هواپیما دارد که بنا به گفته دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی، معمولاً ۴۰درصد از آنها به دلایل مختلف ازجمله ازکارافتادگی کامل یا فرارسیدن زمان تعمیرات کلی زمین‌گیر هستند.   مسعود غوابش در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: از این ۲۵۰فروند هواپیما، برخی بین ۳۰تا ۳۵سال دارند و کلاً زمین‌گیرند و برخی نیز مانند فوکر ۱۰۰، گرچه هنوز می‌پرند اما تولید آنها سال‌هاست متوقف شده و کارخانه سازنده نیز برای آن خدمات فنی و قطعه‌ای ارائه نمی‌دهد.   او معتقد است: زمین‌گیر شدن هواپیماها، عموماً به دلیل محدودیت‌های پشتیبانی است و اگر تعمیر شوند مشکلی برای پرواز امن آنها وجود ندارد؛ اما تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، مانع جدی در این مسیر ایجاد کرده بود و حالا هم که تحریم‌ها رفع شده، هنوز دسترسی آسان هواپیماداران ایرانی برای خرید قطعات موردنیاز و انجام تعاملات مالی با هواپیماسازان مهیا نشده است.   در این وضعیت، تعمیر و نگهداری هواپیماها به‌سختی انجام می‌شود و اگر بخت یک هواپیما آنقدر بلند باشد که کلاً از رده خارج نشود، مطمئناً برای هر تعمیر جزئی، باید ساعت‌ها و شاید روزها معطل باشد در نتیجه پروازها نیز تاخیر درست‌وحسابی می‌خورند.   آغاز نوسازی دولت یازدهم در نخستین روزهای پس از امضای توافق هسته‌ای، خرید هواپیمای نو را در دستور کار قرار داد و در مدت کوتاهی توانست قراردادهای کلانی برای خرید حدود ۲۳۰هواپیما از ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر منعقد کند و برای پشتیبانی این هواپیماهای نو نیز از سازندگان آنها تضمین بگیرد که البته این مسئله، به‌ویژه در دعواهای سیاسی، انتقادهای تندی علیه دولت به همراه داشت و بسیاری اظهار می‌کردند خرید هواپیما در شرایط فعلی اقتصادی ایران، اولویت درجه‌یک نیست که دولت کل اهتمام خود را بر آن گماشته است.   آیا نوسازی کافی است؟ فارغ از این انتقادها، مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که آیا نوسازی ناوگان هوایی ایران تا این حد که دولت عقیده دارد موردنیاز است و آیا می‌تواند حال‌وروز حمل‌ونقل هوایی کشور را بسامان کند یا نه؟   دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی، دراین‌باره می‌گوید: خرید هواپیماهای نو یا مستعمل و دست‌دوم، یک موضوع بازرگانی است که لزوماً ارتباطی به ایمنی پرواز ندارد؛ چراکه هر هواپیمایی، نو یا مستعمل، اگر به‌درستی نگهداری و پشتیبانی نشود در مخاطره سانحه است.   غوابش تاکید می‌کند که عامل بروز سانحه، نو یا کهنه بودن هواپیما نیست، بلکه خطا و اشتباه در فرایند عملیات و در روند نگهداری ناوگان است که تخم بروز سانحه را می‌کارد.   او معتقد است: در حمل‌ونقل هوایی، باید سیستم عملیات، نگهداری و نظارت بر پرواز درست عمل کند؛ اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های تحریم، بسیاری از این مسائل، مستقیم یا غیرمستقیم تحت‌تاثیر عوامل خارجی قرار گرفته و صنعت هواپیمایی ایران را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند.   شرط‌های نوسازی این کارشناس حمل‌ونقل هوایی درباره لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور نیز عقیده دارد نو بودن ناوگان هوایی می‌تواند نقش مفیدی در کارآمدی ارائه خدمات یک ایرلاین داشته باشد اما نوسازی ناوگان یک ایرلاین، مستقیماً به مدل بازرگانی آن شرکت برمی‌گردد و برای همه ایرلاین‌ها قابل تجویز نیست.   دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: اگر شرکتی در طرح کسب‌وکار خود، برای استفاده هواپیماها در ساعات بالا برنامه‌ریزی کرده و مشکلی هم در پرداخت پول و استفاده از فاینانس نداشته باشد، می‌تواند با توجه به گسترده‌بودن بازار خود، هواپیمای نو خریداری کند اما اگر قرار باشد هواپیمای نو بخرد، بازار نداشته باشد و پول آن را نیز نقدی پرداخت کند، این اقدام صرفه اقتصادی ندارد و جز ضرر و زیان به‌دنبال نخواهد داشت.   غوابش ادامه می‌دهد: در شرایط فعلی، ایرلاین‌هایی مانند قطر و امارات، به هاب منطقه‌ای و محل تقسیم مسافران تقسیم شده‌اند و سالانه چندین برابر جمعیت خود، مسافر جابه‌جا می‌کنند. از سوی دیگر هر هواپیما در این ایرلاین‌ها روزانه حدود ۱۸ساعت پرواز می‌کند درنتیجه هم بازار این ایرلاین‌ها و هم نوع نیاز پروازی آنها ایجاب می‌کند از هواپیماهای نو استفاده کنند و سیاستشان نیز همین است.   لزوم توسعه زیرساخت‌ها در صنعت هواپیمایی دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه فعلاً هر هواپیما در ایران به‌طور متوسط روزانه ۵ساعت پرواز می‌کند، می‌افزاید: در این وضعیت اگر ما نتوانیم از هواپیماهای نو استفاده کنیم، منطقاً نوسازی ناوگان تصمیم عاقلانه‌ای نیست مگر اینکه از قبل سیاست توسعه بازار و زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهیم. غوابش نیاز فعلی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور را نه قراردادهای سنگین خرید هواپیما، که فراهم کردن نیازهای ناوگان فعلی برمی‌شمارد و می‌گوید: هدفگذاری برای گرفتن بازار هوایی منطقه و دوبرابرکردن تعداد هواپیماهای کشور در افق کوتاه‌مدت ایده خوبی است اما صرف برنامه‌ریزی و خرید هواپیما به‌منزله تحقق این ایده نخواهد بود.   او معتقد است: باید برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان هوایی ایران و افزایش سهم کشورمان از بازارهای منطقه‌ای و جهانی در دستور کار باشد؛ اما با درنظر داشتن این نکته که نگهداری هواپیماها بر خرید هواپیمای نو ارجحیت دارد.           ebtekarnew​s.‎​com امتیازدهی به محتوی 6 1 50% با این خبر موافقمبا این خبر مخالفم